WE ARE ALL THE WINNERS

Lyssnar på min fin-lista i hopp om att somna. Alla låtar på denna lista är handplockade och har en mycket speciell innebörd för mig. När jag hör en låt som är fin så spelar jag den ungefär femtioelva gånger och därefter vet jag att den platsar på fin-listan. Jag tyckts aldrig tröttna på dessa låtar vilket folk i min omgivning alltid gör... Oftast när jag sätter på fin-listan lyssnar jag på samma låt om och om igen och jag väljer oftast låt efter mitt humör.
Ikväll tänkte jag göra något annorlunda. Låta listan gå. Försöka lyssna på en hel låt utan att byta. Det gick bra i ungefär sju eller kanske åtta minuter. För helt plötsligt hör jag svaga toner som bara blir starkare och starkare. Jag känner hur mina mungipor dras åt varsitt håll. Hur hjärtat dunkar lite fortare och hur glad hela min kropp blir. Jag har nu lyssnat på we are all the winners i ungefär en timme och jag tröttnar aldrig. Jag minns bardomen och jag minns en galen kväll i Oslo. Jag blir helt enkelt lite lycklig och det är målet med min fin-lista. Nöjd!

x x x

Kommentarer
Postat av: Otto

Det var ingen dålig kväll det!

2010-11-20 @ 02:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0