MINNEN

Ibland så känner man en doft eller så hör man en låt och då blir man påmind av en tid, person eller händelse. Det kan vara fint, fult, positivt, negativt, glatt eller sorgset. Ja, det kan vara vad som helst egentligen.
Jag glömmer aldrig dofter och kommer ofta på mig själv att le när jag känner en välbekant doft, det händer mig då och då. Det är så fint att få drömma sig tillbaka en stund och minnas. Se tillbaka på det gångna och genom doften uppleva det lite igen.
Även låtar lämnar djupa avtryck. Jag har en lång lista med låtar som får mig att le, tänka tillbaka och känna ett rus genom hela kroppen. Den listan spelas varm varje kväll. För det finns nog ingen härligare känsla än att minnas vad man gjorde när man hörde låten för första gången. Vilken eller vilka personer som man relaterar låten till eller vilken plats man befann sig på.
Just dofter och låtar får mig att minnas mycket bättre och jag är otroligt glad att jag har så många fina minnen, stunder och händelser att drömma mig tillbaka till. För ibland kan man inte alltid leva i nuet. Ibland kan man behöva resa tillbaka i tiden och låtsas uppleva det igen och igen och igen.. 

x x x

Kommentarer
Postat av: Ett stenkast bort

Oj! Trodde det bara var jag som kände så ibland, och bara jag som var fånig nog att le :)



Visst är det skönt o drömma tillbaka till det som varit? Brukar fånga mig själv mitt i mina dagdrömmeri varje dag känns det som, allt verkar vara så nära men ändå så långt bort. Synd att man inte kan gå tillbaka, men samtidigt tur att vi har framtiden - för alla misstag vi gjorde...



Fin blogg du har, gillar stilen, den känns äkta på något sätt. Du verkar ha det bra där borta.



Tänkte egentligen bara kika hur du har det, men kände mig tvungen att skriva ett litet inlägg. Vet att det blev konstigt men det speglar mig. Ses i Kalmar någon dag, men antagligen inte.



/en avlägsen bekant från länge länge sen

2010-10-01 @ 00:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0