FÖR ER SOM VILL VETA...

... så kom namnet Svalan till när jag gick i gymnasiet. Om jag inte missminner mig var det några pojkar i min klass som gav mig namnet, efter mitt efternamn. Det ogillades i början men med tiden kom jag att tycka om det mer och mer.
Sunes Sommar har alltid varit en favorit bland filmerna och låten som spelas under en sekvens har jag alltid tyckt om. Det var en kväll när vi hade klassfest en kamrat sjöng denna låt för mig. Jag fick även ett litet brev av honom där han hade ritat en svala och skrivit "som en svala följer vinden". Det hängde jag i mitt skåp och jag lät det hänga kvar när det var dags för skåpstömning och student. Fint tycker jag.



x x x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0