GUMMAN TÖ

När våren just smygit sig på får vintern ett återfall och snön slutar aldrig att falla. Plusgrader blir till minusgrader och gator och torg blir snabbt igensnöade. När man fått hopp om ljusare tider blir allt plötsligt lite mörkare. Natten längre och dagen kortare. När man fått plocka fram solglasögonen men lika sanbbt fått lägga tillbaka dem i sitt fodral, kan man känna en viss bitterhet. När en extra tyngd och börda som man för några dagar eller till och med veckor sedan hade släppt, återigen kommer tillbaka blir allt bara fel. Jag försökte förfina min lite allt för jobbiga dag med jordgubbar. Livet blev en aning finare i några sekunder men så fick jag åter syn på snön och tänkte högt för mig själv, "Snälla, snälla gumman Tö. Kom hit och ta bort all snö!"


foto: Svalan

x x x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0