LIVET

Ute på gatan sjunger dom. Det är ganska fint förutom att det är lite falskt ibland. Mannen med dragspelet har som vanligt stått nere i parken och spelat samma melodi om och om igen. Det är halt nästan överallt och man ser ofta folk som faller till marken när de offrar både armar och ben för att hinna med en buss eller så. Varje morgon ser jag samma personer kliva på samma tåg. Ibland känns det lite som att man känner varandra. Köttfärsen ser fortfarande lika osmaklig ut att jag mår lite dåligt varje gång jag passerar den avdelningen i butiken. Här om dagen fann jag ett paket i brevlådan. Det var adresserat till mig. Åh. Vardagsgåvor är nog det finaste som finns. Mini-små-och-söta-smörrebröd är nog den bästa lunchen. Man kan liksom äta både ägg, räkor, rostbiff och så på en och samma gång. Så himla fint. Min bästa vän heter Mac. Vi tillbringar en hel del tid uppe på ett loft och tillsammans skriver vi långa texter. Och, lite så är livet just nu.


foto: Svalan

x x x


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0