120

Idag kom det in en man på mitt café. Enligt min uppskattning kan han ha varit runt sjuttio år gammal. Jag frågade artigt om han ville ha hjälp och det ville han. Ur hans ficka plockade han upp en lapp där jag utifrån texten kunde ana att han ville beställa en tårta. Och ja, mycket riktigt ville han göra en tårtbeställning. Han ville inte beställa tårtan till sig själv utan till sin farmor. En tårta till sin farmor tänkte jag och blev lite fundersam då han själv såg ut att vara en farfar. Han räckte över den handskrivna lappen där han med snirkliga bokstäver hade skrivit, Gartulerar farmor 120 år! Oj det var inte illa, sa jag högt och som svar fick jag att ja, hon är minsann rätt gammal nu. Tänk, man kanske kommer att leva i hundra år till...så fint.

x x x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0