FÅGELSÅNG

I vanliga fall brukar jag vara rasande när fåglarna sjunger klockan fem på morgonen. Men, idag kunde jag inte låta bli att vakna med ett leende på läpparna när de började sjunga. Att jag dessutom blev bländad av solens strålar rakt i ögonen fick mig att dra ännu mer på smilbanden. Vår tänkte jag! Överlycklig satte jag på mig vårjackan och tygskor. Åh, vår! Den försvann efter någon timme eller kanske två. Den fina fågelsången övergick i en fruktansvärd blåst och det fina solskenet övergick i något blött snöregn. Snälla vår, snälla stanna lite längre nästa gång. Jag är trött på vinter och slask nu. Så, i morgon hoppas jag på ännu en fågelsång som väckarklocka. Det liksom gjorde hela dagen en smula finare trots snö och slask..


foto: Svalan

x x x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0